Dijital pazarlama ortamının sürekli olarak geliştiği ve hızlı bir şekilde hareket ettiği biliniyor, bu da onu güvenilir bir faktör haline getiriyor.
Kayda değer bir örnek, 2023’te yapay zekânın (AI) dikkat çekici bir şekilde büyümesi ve 2024’te pazarlamanın tüm yönlerini geliştirmeye ve etkilemeye devam edecek olmasıdır.
Pazarlama alanı hem tüketici davranışlarından hem de dış faktörlerden etkilenmektedir. OECD, öngörülen yavaş küresel büyüme ve enflasyondaki düşüşe rağmen tüketicilerin bütçe bilincini koruyacağını bildiriyor. Buna ek olarak, birçok kişi yalnızca kârlılığa odaklanmak yerine topluma katkılarını ortaya koyan markalara yöneliyor.
2024’te başarıya ulaşmak için tamamlanması gereken çok sayıda görev var. Ancak, yaklaşan trendler hakkında bilgi sahibi olmak planlama, strateji oluşturma ve rakiplere karşı avantaj elde etme sürecini kolaylaştırabilir.
Bu makale, Dijital Pazarlama Enstitüsü’ndeki uluslararası uzmanlarımız tarafından paylaşılan 2024’ün yaklaşan dijital pazarlama trendlerini inceliyor.
- 2024’ün sosyal medya trendleri arasında Instagram Threads, LinkedIn’in önemi ve sosyal medya platformlarında yapay zekanın artan rolü yer alıyor.
- Pazarlamada yapay zeka kullanımı, pazarlamacıların stratejiyi nasıl yönlendirebileceğini, teknolojinin kendi kendine öğrenme yönünü, yeni becerilere duyulan ihtiyacı ve birlikte yaratmanın değerini inceliyor.
- 2024 için SEO trendleri, değerli ve paylaşılabilir içerik oluşturarak, EEAT’ye öncelik vererek ve kullanıcı deneyimini vurgulayarak Google’ın Arama Oluşturma Deneyimine (SGE) hazırlanmaya odaklanıyor.
- PPC alanında Google Ads, yapay zekayı bir asistan olarak görmeyi ve Google temsilcilerinin kampanyalarda değişiklik yapma baskısından kaçınmayı tavsiye ediyor.
- 2024’ün dijital pazarlama stratejileri veri gizliliğine ve sürdürülebilirliğe öncelik verecektir.
- Dijital pazarlama iş piyasasında, 2024 işverenlerin lehine olacak ve yapay zeka becerilerine sahip olanlar avantajlı olacak.
Aşağıda, intihal yapmadan bir metnin nasıl etkili bir şekilde başka kelimelerle ifade edileceğine dair bir kılavuz yer almaktadır. Önemli olan, orijinal bağlamı ve anlamı korurken metnin yapısını değiştirmektir. Bunu yaparken markdown biçimlendirmesini korumak önemlidir.
Aşağıdaki metin, anlamını veya bağlamını değiştirmeden intihali ortadan kaldırmak için yeniden ifade edilmiştir. Markdown biçimlendirmesi korunmuştur.
1. Sosyal Medyadaki Trendler
Önümüzdeki yılın sosyal medya alanında yeni gelişmelere sahne olması bekleniyor. 2024’e girerken, çeşitli sosyal medya platformları kullanıcılarının odağı için rekabet etmeye devam edecek ve bu da onları başarıyı belirleme yöntemlerini yeniden değerlendirmeye yönlendirecek.
Daha önce Twitter olarak bilinen X ile devam eden drama devam ettikçe, güç dinamiğinde bir değişiklik olabilir ve Instagram Threads ve Bluesky gibi diğer sosyal medya platformları daha fazla popülerlik kazanabilir. Ayrıca, diğer ağların organik trafik çekmesi ve erişimlerini genişletmesi için bir şans var.
Threads’in popülaritesi artıyor.
Temmuz 2023’te Meta Threads’i tanıttı ve The Verge’e göre şu anda aylık 100 milyon kullanıcı tabanına sahip. Threads’in kısa süre önce Avrupa Birliği’nde piyasaya sürülmesiyle bu sayının artması bekleniyor. Threads, X’in rakibi ve ikamesi olarak hizmet veriyor ve ağırlıklı olarak yazılı güncellemeleri paylaşmak ve kamuya açık tartışmalara katılmak için kullanılıyor.
Profesyonel tavsiye: Kullanıcı sayısının 2024’te artacağı tahmin edildiğinden, markaların sadece bir kullanıcı adı almak anlamına gelse bile Threads’te varlık göstermeleri şiddetle tavsiye edilir. Kapsamlı bir araştırma yapmak ve Canva, TedTalks ve Channel 4 gibi diğer markaların platformu nasıl kullandığını gözlemlemek önemlidir. Bu, platformu keşfetmek ve denemek için uygun bir an.
Bu, Threads arayüzünün bir görüntüsüdür.
Avocado Social’dan Alison Battisby’ye göre, Threads’e katılımda bir artış oldu. Web seminerimizde, birçok kişinin önümüzdeki yıla hazırlanmak için platformda profil oluşturduğunu belirtiyor. Çok sayıda marka, etkileşimlerine bir eğlence unsuru katmak için soru sormak veya tartışma başlatmak gibi ilgi çekici taktikler kullanıyor.
Uzman tavsiyesi: Bir web sitesine trafik yönlendirmek söz konusu olduğunda, Threads’i kullanmak için aşırı çaba sarf etmeyin. Threads’in ana amacı bu değildir. Bunun yerine, kullanıcıların aktif olarak katılabileceği platform içi sohbetleri ve tartışmaları kolaylaştırmak içindir. Canva, TedTalks ve Channel 4 gibi başarılı markalar sorular sorarak ve tartışmalar başlatarak bunu kullanıyor. Bu, mevcut Threads kullanıcılarının aradığı şeyle örtüşüyor.
Yeni bağlılık ölçütü elde tutma oranıdır.
Geçtiğimiz birkaç yıl içinde pazarlamacılar [organik sosyal medya etkileşimlerine] katılım oranında bir düşüş gözlemlemiştir (https://searchengineland.com/social-media-engagement-hits-a-new-low-except-for-tiktok-393395). Bu düşüş, içeriğin kalitesi, zamanlama ve cihaz kullanımı gibi çeşitli faktörlere bağlanabilir. Bununla birlikte, 2024 yılında bireylerin katılım yerine elde tutmaya öncelik vererek çevrimiçi davranışlarında bir değişime yol açabileceği öngörülmektedir.
Battisby’ye göre, geçmişe kıyasla elde tutma oranına daha fazla odaklanılacak. Dikkat dünyadaki en değerli kaynak olarak kabul edildiğinden, kullanıcılar artık daha fazla seçeneğe sahip.
Bu sorunu çözmek için şirketler, kitlelerini eğlendirmeye, aydınlatmaya ve eğitmeye odaklanan etkileyici sosyal medya stratejileri geliştirmektedir. Burada önemli olan, eğlenceli ve özgün bir yaklaşımla etkileşimi teşvik etmektir.
Battisby’ye göre sosyal medya platformları, yalnızca izleyicilerin ilgisini çekmeye değil aynı zamanda ilgilerini canlı tutmaya da odaklanmak için TikTok’un yakında 15 dakikalık yüklemelerine izin vermesi gibi daha uzun videolara izin verme olasılığını araştırıyor.
Hilton Otelleri’nin sosyetik Paris Hilton’un yer aldığı bu on dakikalık popüler videosuna bir göz atın.
@hilton Unexpected & amazing things can happen when you stay, and we want you to stay with us for 10 minutes. Yup, we made a 10-minute TikTok AND we’re giving away 10M Hilton Honors Points + more. #HiltonStayFor10 #HiltonForTheStay ♬ Hilton’s 10-Minute Stay – Hilton
Bizimle kalmayı tercih ettiğinizde beklenmedik ve inanılmaz deneyimler yaşayabilirsiniz. Amacımız size unutulmaz bir konaklama sağlamak ve sizin için heyecan verici bir fırsatımız var. Hilton’un 10 Dakikalık Konaklaması ile daha fazlasını keşfedin.
İçeriden ipucu: TikTok’taki Makaralar için artık yeni bir analiz özelliği mevcut. Bu, kitlenizin elde tutma oranlarını, izleme süresini ve içerik tekrarlarını görüntülemenizi sağlar.
LinkedIn organik erişim açısından güçlü bir hakimiyete sahiptir.
LinkedIn kısa süre önce bir milyar küresel üyeye ulaşarak, özgeçmiş yükleme ve iş fırsatları arama platformu olarak başlangıçtaki amacından önemli bir artış gösterdi.
Battisby, 2024 yılında LinkedIn’de organik etkileşimde önemli bir artış olacağını öngörüyor ki bu durum şu anda sosyal medya platformlarında nadir görülen bir durum.
Bireyler LinkedIn profillerinde sadece işle ilgili konularda değil, aynı zamanda genel yaşam becerileri, rehberlik, yardım, ruh sağlığı endişeleri, işaretler ve liderlik açısından da değişiklikler yapıyor.
Uzman ipucu: LinkedIn, içerik oluşturucuların birbirleriyle etkileşime geçebileceği bir platformdur. Profilinizi geliştirmek ve ek araçlara erişmek için kişisel hesabınızda ‘İçerik Oluşturucu Modu’nu etkinleştirebilirsiniz. LinkedIn’de video reklamlar, etkileşimi artırmak için en etkili ücretli medya biçimi olarak görünmektedir.
Sosyal platformlar yapay zeka teknolojisini kullanıyor
Verimliliği artırmak için sosyal medya pazarlamasında yapay zekanın kullanımı yaygın bir uygulama haline geldi. Digital Marketing Institute tarafından hazırlanan “En İyi Yapay Zeka ve Pazarlama Otomasyon Araçları Nelerdir?” başlıklı makalede bahsedilen ChatGPT ve Midjourney gibi yapay zeka araçlarının, kampanya ve sosyal medya gönderisi konseptleri oluşturmanın yanı sıra metin yazarlığı ve metinden görsel oluşturmaya yardımcı olduğu kanıtlanmıştır. Digital Marketing Institute tarafından hazırlanan bir başka videoda, “Walkthrough: ChatGPT Temelleri ile Başlayın” ve “DMI ile Yapay Zeka 007: Midjourney ile Yapay Zeka Video Üretimi” başlıklı videolarda bu yapay zeka araçlarının potansiyeli gösterilmektedir.
Bunun yanı sıra, sosyal medya platformları yapay zeka teknolojisini sistemlerine dahil ediyor. Bir örnek olarak:
- TikTok ile kullanıcılar yapay zeka teknolojisini kullanarak akışlarını kişiselleştirme olanağına sahip oluyor.
- Instagram şu anda yapay zeka tarafından üretilen çıkartmaları test ediyor.
- Premium LinkedIn kullanıcıları, AI destekli profil yazma ve ‘En Çok Tercih Edilen İşler’ sinyalleri dahil olmak üzere gelişmiş AI özelliklerine erişebilir.
- YouTube şu anda Dream Track for Shorts ve Music AI araçlarını deniyor.
Herhangi bir intihal vakasını ortadan kaldırmak için orijinal metnin yeniden ifade edilmesi gerekir. Bu, amaçlanan anlam ve mesajı korurken metnin yapısını değiştirerek başarılabilir. Orijinal metnin markdown biçimlendirmesini de korumak önemlidir.
Metin, amaçlanan anlamı ve bağlamı değiştirilmeden yapısı değiştirilerek yeniden ifade edilebilir. Markdown biçimlendirmesini korumak önemlidir.
Gizlilik ve etik standartların ihlali gibi YZ kullanımıyla ilişkili potansiyel tehlikeler olduğu unutulmamalıdır. Hedef kitlenizin yapay zekaya bakış açısını dikkate almak önemlidir. Bunu nasıl algılıyorlar? Bu tür materyallere açıklar mı? Yoksa buna karşı olumsuz görüşleri mi var?
Battisby, bireylerin YZ tarafından yaratılan eserlerini uygun şekilde etiketleyerek bunların sorumluluğunu üstlenip üstlenmemeleri gerektiği sorusunu gündeme getiriyor. Ayrıca bunun gelecekte muhtemelen bir gereklilik haline geleceğini öngörüyorlar.
Profesyonel ipucu: Her sosyal medya platformundaki yeni güncellemeleri takip edin ve diğer şirketlerin bunları nasıl etkili bir şekilde kullandığını gözlemleyin.
2. Dijital Pazarlamada Yapay Zekanın Gelişen Trendleri
Yapay zekanın sayısız habere konu olduğu ve birçok pazarlamacıyı hayretler içinde bıraktığı yadsınamaz. 2024 yılına kadar, yapay zeka yeteneklerinde sürekli ve önemli bir artış bekliyoruz ve bu da işletmelerin teknolojiyi benimsemelerini ve sürekli değişen manzaranın bir adım önünde olmalarını gerektiriyor.
AI konusunda uzmanlaşmış bir danışmanlık şirketi olan Elemental Intelligence’ın kurucusu Brian Corish’e göre, altı AI şirketi NASDAQ’ın değerinin %49’unu ve tüm ABD borsasının %25’ini oluşturuyor.
Bunun pazarlamacılar için ne gibi sonuçları var?
Bir yapay zeka stratejisi geliştirme sorumluluğu pazarlama ekibine ait olmalıdır.
AI uygulaması için uygun hareket tarzını çevreleyen bazı belirsizlikler var. Pazarlama departmanları tüketicilerle en yakın etkileşime sahip olduğundan, inisiyatif alma ve bir AI planını ileriye götürme yeteneğine sahiptir. Müşteri yolculuğu yoluyla elde edilen içgörülerden yararlanarak, yapay zekanın mevcut bir işletmeyi büyütmede sunabileceği potansiyel faydaları belirleyebilirler.
Dijital Pazarlama Enstitüsü CEO’su Ken Fitzpatrick’e göre, pazarlamacılar şu anda şirketler içinde kimseye ait olmadığı için yapay zekaya sahip olma şansına sahipler. Bu durum, pazarlamacıların sorumluluğu üstlenmeleri ve stratejinin belirlenmesinde ve yapay zekayı kullanmanın en etkili yollarının belirlenmesinde kilit bir rol oynamaları için mükemmel bir fırsat sunuyor.
Corish’e göre ilk adım, çalıştığınız kurumun yapısını, dönüşüm hedefini ve buna yönelik muhalefet düzeyini belirlemektir. Daha sonra, ilgili paydaşlardan onay alırken yapay zeka girişimlerini stratejik olarak tanıyabilir ve sıralayabilirsiniz.
Pazarlamacılar bir yapay zeka projesi seçerken süreçleri optimize etmek, üretimi hızlandırmak veya iş modelinde devrim yapmak arasında bir karar vermelidir.
- İyileştirin**: İç süreçlerinizin verimliliğini artırın (örneğin, pazarlama özetleri yazmak için ChatGPT kullanmak).
- Hızlandırın**: Mevcut ürün veya hizmetlerinizi geliştirmek için yapay zekadan nasıl yararlanılabilir? Kullanılabilecek metrikleri inceleyin ve AI’nin ürünün fiyatını artırmayı haklı çıkaracak kadar değer sağlayıp sağlayamayacağını düşünün.
- Yenileme**: Yeni bir ürün, hizmet veya iş modeli geliştirmek için yapay zekadan yararlanmak mümkün mü? Bu, kuruluş içindeki bireylerin karşılaştığı zorlukları ve AI’nin bu sorunları potansiyel olarak nasıl çözebileceğini tartışmak için mükemmel bir fırsat sunar.
Metnin yapısı, bağlamı ve anlamı korunurken intihalden kaçınmak için değiştirilmelidir. Markdown biçimlendirmesi de korunmalıdır.
Verilen metin, metnin genel anlamını ve bağlamını değiştirmeden kelimelerin düzenini değiştirerek herhangi bir intihal olasılığını ortadan kaldıracak şekilde yeniden ifade edilmelidir. Markdown biçimlendirmesini korumak önemlidir.
Profesyonel ipucu: Bir yapay zeka yaklaşımına karar verirken şirketinizin mevcut aşamasını göz önünde bulundurmak önemlidir. Örneğin, görevlerin çoğu bir tarayıcı kullanmayı içeriyorsa, bunların çoğunun otomatikleştirilebilmesi muhtemeldir. İlk olarak şirket içi süreçleri değerlendirmeden dönüşüm modelini hemen benimsemek akıllıca olmayacaktır.
Yapay zeka kendi kendine hızla gelişiyor
Yapay zeka (AI) önemli bir süredir varlığını sürdürmektedir. Ancak bu teknolojiyi diğerlerinden ayıran şey, kendini bağımsız olarak geliştirme yeteneğidir.
Corish’e göre, geçmişte herhangi bir teknoloji, işlevselliğini artırmak için bireylerin kod yazmasını veya uygulamasını ya da ürünü geliştirmesini gerektiriyordu. Ancak, yapay zeka modellerinin benzersiz yönü, insan müdahalesi olmadan kendi kendini geliştirme ve öğrenme yeteneğine sahip olmalarıdır.
Profesyonel ipucu: Yalnızca mevcut olgunluk seviyesini değerlendirerek yapay zeka yeteneklerinin potansiyelini küçümsemeyin. Platformun hızlı gelişim oranının, hem teknolojinin hem de yapay zeka stratejinizin birkaç haftada veya ayda bir düzenli olarak yeniden değerlendirilmesini gerektirdiğini unutmayın.
Pazarlamacıların yeni beceriler geliştirmesi ve bu beceriler üzerinde işbirliği yapması önemlidir.
Yapay zekanın teknik yetenekler konusunda üstün olduğu ve herkes tarafından kolayca kullanılabildiği inkar edilemez. Ancak, sınırlamaları nelerdir?
Corish (2019), AI’nin mevcut durumunun şimdiye kadarki en kötü durumu olduğunu ileri sürmektedir. Pazarlamacılar olarak yumuşak becerilerimizi ve muhakeme yeteneklerimizi geliştirmeye odaklanmamız çok önemlidir, çünkü bunlar AI’nin eksik olduğu alanlardır.
Dikkate alınması gereken önemli bir husus, hedeflerimize ulaşmak için bir kurumu nasıl yönettiğimizdir. Bu, önümüzdeki iki üç yıl içinde büyük önem taşıyacak. Ayrıca, yapay zekâ ile işbirliğimizi de incelemek şart.
Corish’e göre yapay zeka işinizin yerini almayacak, bunun yerine yapay zeka konusunda bilgili biri işinizi yapacak. Bu nedenle konsept, işbirliği yapmak ve birlikte yaratmaktır.
Üç SEO Trendi
SEO’nun geleceğinin kullanıcı merkezli ve teknoloji odaklı yaklaşımlardan büyük ölçüde etkilenmesi bekleniyor. 2024 yılına kadar, yapay zeka ve makine öğreniminin arama motoru algoritmaları üzerindeki etkisi, kullanıcı amacına dayalı sonuçların sunulmasında önemli değişikliklere yol açabilir.
2024’te gözlemleyebileceğimiz SEO trendleri nelerdir?
Google’ın Arama Üreten Motorunun (SGE) olgunlaşması bekleniyor.
Neil Patel Digital SEO Kıdemli Direktörü Nikki Lam’a göre SGE, Google’ın öne çıkan snippet’inin daha güçlü bir versiyonu gibi.
Google’ın SGE’sinde üretken yapay zekanın kullanılması, insanların bilgi arama yöntemlerinde devrim yaratıyor. Temel amaç, kullanıcılara sorgularına daha uygun ve kapsamlı yanıtlar sunmaktır. Ayrıca SGE, ilgili bağlantılar ve kullanıcıların daha fazla soru sorarak Google ile tartışmaya devam etmelerini sağlayan bir konuşma özelliği sunuyor.
Lam, 2024 yılında ‘yapay zeka anlık görüntülerinin’ kullanılmaya başlanmasıyla arama üzerinde önemli bir etki yaratacağını öngörüyor. Ona göre, bu yeni anlık görüntülerin web sitelerinin tıklanma oranları üzerinde büyük bir etkisi olacak ve bu da SEO için endişe verici bir husus.
Profesyonel İpucu: Bir yapay zeka anlık görüntüsündeki varlığınızı önceden izlemeniz önemlidir. Bunun nedeni, SGE’nin 2024’ün başlarında tam olarak kullanıma sunulmasıyla birlikte, analiz için gerekli araçları kullanabilecek olmanızdır. Bu nedenle, anlatıyı aktarmak için verilere güvenmek çok önemli olacaktır.
Değerli ve paylaşılabilir içerik geliştirin
2024 yılında, olağanüstü içerik üretmenin önemi daha da arttı. Arama sonuçlarında sıralanmak için içeriğinizin yükseltilmesi gerekiyor. Lam, başarınızın yapay zeka tarafından üretilen içeriği aşan içerik üretme becerinize bağlı olacağını ileri sürüyor.
Geçtiğimiz birkaç ay boyunca, geri bağlantıların düşüşüyle ilgili spekülasyonlar yapıldı. Google çalışanlarıyla yapılan görüşmelere] (https://searchengineland.com/links-google-search-ranking-factor-gary-illyes-432422) göre, geri bağlantıların sıralama için ilk üç faktör arasında yer almadığı ortaya çıktı. Bununla birlikte Lam, özellikle AI anlık görüntülerini internetteki çeşitli kaynaklarla çapraz referanslandırırken, geri bağlantıların Google için popülerliği göstermede hala değer taşıyacağı görüşünde.
Pro ipucu: Google artık yüksek çözünürlüklü görseller içeren videoları doğrudan SGE karuselinde sergiliyor. Kalite henüz mükemmel olmasa da, oynatılabilir videoların içerik stratejinizde önemli bir rol oynayacağını öngörmek önemlidir.
Yüksek EEAT ile Kaliteli İçerik Üretin
Google tarafından geliştirilen EEAT (Deneyim, Uzmanlık, Yetkinlik ve Güvenilirlik) çerçevesi, sıralamalarda belirleyici bir faktör olmayıp, Arama Kalitesi Değerlendirme Kılavuzlarının önemli bir bileşenidir. Çerçeve on yıldır yürürlükte olmasına rağmen, Google yakın zamanda ek bir ‘Deneyim’ unsuru eklemiştir.
Yapay zekanın gerçek yaşam deneyimi üretme becerisinden yoksun olması onun önemini vurgulamaktadır. Bu da nihayetinde insan içerik pazarlamacılarına bir avantaj sağlıyor ve bilgili bireylerin içerik yazmasının ve bilgilendirmesinin önemini pekiştiriyor.
Lam’a göre, bir içerik stratejisi oluştururken, yazarın veya web sitesi sahibinin güvenilirliğini sağlamak ve dikkat çekmek için Uzmanlık, ilk elden Deneyim, Yetki ve Güven kanıtlarını dahil etmenin yollarını düşünmek önemlidir.
Profesyonel İpucu: İşletmeniz için önemli EEAT sinyallerinin bir listesini oluşturun ve bunları bir puan kartı olarak bir tabloda düzenleyin. Rakiplerinizin güven ve otorite tesis etme stratejilerini analiz edin. Ardından rakiplerinizin eylemlerine göre kendi performansınızı değerlendirin ve iyileştirme alanlarını belirleyin.
Dönüşüm Oranı ve Kullanıcı Deneyimine Önem Verme
Google, arama motoru sonuç sayfasındaki (SERP) tıklamalar yoluyla kullanıcıları doğrudan çekme becerinizi etkileyebilecek güncellemeleri sık sık uygulamaktadır. Bu sizin kontrolünüz dışında olan bir durumdur. Ancak, bu blog yazısında açıklandığı gibi, dijital pazarlamanın başarısında çok önemli bir rol oynayan kullanıcı deneyimini (UX) yönetme gücüne sahipsiniz: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/why-user-experience-is-key-to-digital-marketing-success.
Lam’a göre, sayfa hızının yavaş olmasından ve kötü bir kullanıcı deneyimi sunmaktan kaçınmak çok önemlidir. Amaç, siteye gelen her ziyaretçiyi dönüştürme şansını optimize etmek olmalıdır.
Mozilla’nın yükleme sürelerini birkaç saniye azalttıktan sonra Firefox için dönüşümleri yaklaşık %14 oranında artırma başarısının gösterdiği gibi, faydalı bir öneri kullanıcı deneyiminize ve sayfa hızınıza odaklanmaktır. Bu alanlarda küçük ayarlamalar yapmak ve dönüşüm oranlarına öncelik vermek önemli kazanımlar sağlayabilir.
4. PPC’deki eğilimler
Günümüzün son derece rekabetçi pazarında, şirketler sürekli olarak müşteriler için yarışıyor ve etkili stratejilerden biri de ücretli reklamcılık. Bu, şirketlerin hedef kitlelerine özel mesajlarla ulaşmalarını sağlar. Tıklama başına ödeme (PPC)](https://digitalmarketinginstitute.com/blog/what-is-ppc-marketing) yaklaşımı özellikle caziptir çünkü pazarlamacıların bütçeleri üzerinde kontrol sahibi olmalarına ve harcamalarını yönetmelerine olanak tanır.
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, bu sektördeki baskın oyuncu Google’dır. 2023’ün 3. çeyreğinde Google’ın küresel kazancı 76,7 milyar dolara ulaşırken, bunun 59,6 milyar doları reklamlardan geldi. Bu, bir önceki yıla göre %9,5’lik bir büyümeyi yansıtıyor ve ücretli reklamlara yönelik güçlü bir talebi gösteriyor.
2024’teki büyümenin herhangi bir yavaşlama belirtisi olmadan devam etmesi bekleniyor. Bununla birlikte, yapay zekadaki ilerlemeler gibi dikkate alınması gereken bazı gelişmeler var.
Google Ads yapay zeka tarafından bir ‘asistan’ olarak destekleniyor
2024 yılında Google, Google Ads’de kullanılmak üzere ek üretken yapay zeka araçları uygulayacak. Bu faydalı olsa da, Google Ads nihayetinde kâr odaklı bir platform olduğu için dikkatli yaklaşmak önemlidir. Yapay zekanın algoritma geliştirme ve reklam tasarımı gibi alanlarda önyargılara yol açması gibi potansiyel bir risk bulunmaktadır.
Dijital Pazarlama Direktörü, Ticari Analist ve E-ticaret uzmanı Cathal Melinn’e göre, Google yavaş yavaş kontrolü bırakıyor ve geleneksel olarak arama pazarlamacıları tarafından yürütülen birçok görevi yapay zekaya devrediyor.
Yapay zekanın kullanılması, Google Ads’in görünürlüğünü ve etkinliğini yönetme becerinize kısıtlamalar getirecektir. Buna ek olarak, bağlamı ve dili bir insan gibi yorumlama yeteneğinden yoksun olduğu için aşırı optimize edebilir. Kayda değer bir örnek vermeme izin verin:
2024’te yapay zekayı tek çözüm olarak görmek yerine stratejiniz için destekleyici bir araç olarak görmek önemli olacaktır.
Uzman ipucu: Google Ads arayüzünde bir optimizasyon puanı özelliği vardır. Bu özellik, görüntülü reklam ağını ekleme, Google’ın reklamlarınızı yazmasını sağlama, geniş eşleşmeyi etkinleştirme veya anahtar kelimeleri silme gibi ayarları yapmanıza olanak tanır. Ancak Google Ads’in sizi belirli eylemlere yönlendirmek için hazırlandığını ve bu eylemlerin hedeflerinizle her zaman uyumlu olmayabileceğini unutmayın. Yaptığınız tüm değişikliklerin sizin için gerçekten avantajlı olduğundan emin olmanız önemlidir.
O Anda Baskı Altında Kalmayı Önleyin
Yalnızca Google’ın iddialarına güvenmeyin! PPC veya arama pazarlamasındaki deneyiminiz ne olursa olsun, Google Reklam kampanyaları söz konusu olduğunda her zaman kendi (veriye dayalı) karar verme sürecinize güvenin.
Son yıllarda Google temsilcileri hesap sahiplerine ulaşıyor ve reklam kampanyalarını değiştirmeleri için önerilerde bulunuyor. Ancak, takip etme eğiliminde oldukları daha iddialı bir senaryo var. Bu durum, kişinin seçtiği stratejinin yanlış olduğuna veya uygun araçları etkili bir şekilde kullanmadığına inanmasına yol açabilir. Bununla birlikte Melinn, bu önerilere dayanarak aceleci kararlar alınmamasını tavsiye ediyor.
Melinn’e göre, temsilcinizle telefonda değişiklik yapmanız tavsiye edilmez çünkü bu değişiklikler uygun olmayabilir. Dahası, bu değişiklikleri yapmanız için size baskı yapabilirler. Bu nedenle, en iyisi basitçe reddetmek ve hayır demek.
Pro ipucu: Daha değerli bilgiler için bir Google İş Ortağı ajansı olan Paid Search Magic’in kurucusu ve genel müdürü Amy Hebdon’ın “Google Reklamları tarafından manipüle mi ediliyorsunuz?” başlıklı yazısına göz atın.
Cathal Melinn’e göre, Google’ın algoritmalarının tamamen ya da kısmen bize ne kadar fayda sağladığı belirsiz. Bu nedenle, olası olumsuz sonuçlardan kaçınmak için yapay zekaya karşı temkinli bir tutum sergilemek önemlidir.
5. Dijital Pazarlama Stratejisinde Gelişen Trendler
Yeni bir yılın başında, dijital pazarlama stratejinizi değerlendirmek için ideal bir andır (https://digitalmarketinginstitute.com/resources/ebooks/a-comprehensive-guide-to-digital-marketing-strategy). Önceki yaklaşımınızın etkinliğini belirlemenin yanı sıra iyileştirilmesi gereken alanları tespit etmek de çok önemlidir.
İster genişleme ister güçlü bir marka varlığı oluşturma olsun, birleşik bir plana sahip olmak şirketinizin hedeflerine ulaşmasına büyük katkı sağlayabilir. Ayrıca bu strateji, ekibinize yön vererek enerjilerini nereye odaklamaları gerektiğini ve nihai hedeflerinin ne olduğunu netleştirir.
2024’e yaklaşırken, tutarlı bir yapay zeka stratejisine sahip olmak çok önemli olacak. Mesh-AI tarafından yapılan bir araştırmaya göre, şu anda kuruluşların yalnızca %15’i açıkça tanımlanmış ve iyi anlaşılmış bir stratejiye sahip. Bu durum, sağlam bir yapay zeka planı oluşturmanın önemini vurguluyor. Ancak, başka hangi öncelikler göz önünde bulundurulmalıdır?
Veri gizliliği konusu bir tartışma noktası olmaya devam etmektedir.
Bir rapora göre, veri ihlallerinin etkisi şirketler için finansal kaybın ötesine geçiyor. Müşteriler güvenlerini kaybetme ve kişisel bilgilerini paylaşma konusunda tereddüt etme eğilimindedir, bu da etkileşimin ve veri ediniminin azalmasına neden olur.
KPMG tarafından yapılan araştırmaya göre, Amerikalıların %86’sının veri gizliliğine ilişkin endişeleri artıyor ve %68’i şirketler tarafından toplanan veri miktarına ilişkin endişelerini dile getiriyor. Bu durum, bireyler ve işletmeler arasında giderek büyüyen güven uçurumuna dikkat çekiyor.
Dijital Pazarlama Enstitüsü CEO’su Ken Fitzpatrick’e göre, müşteri verilerinin kullanımı bilinçli bir karar olmalıdır. Fitzpatrick, veri kullanımları konusunda müşterilere karşı açık ve samimi davranarak ve eylemleri için net açıklamalar sunarak, şirketlerin son derece şeffaf olarak kendilerini diğerlerinden ayırma şansına sahip olduklarına inanıyor.
Profesyonel ipucu : Müşteri verilerinin kullanımı konusunda şeffaf olmak ve müşterilerin bilgilerinin nasıl kullanıldığı konusunda söz sahibi olmalarına izin vermek önemlidir. Müşterilerin verileri karşılığında elde ettikleri faydaları değerlendirmek ve bunların tatmin edici olduğundan emin olmak önemlidir. Ayrıca, veri gizliliği yasaları ve yönetmeliklerindeki son gelişmelerden haberdar olmak çok önemlidir.
Sürdürülebilirlik konusunda müşteri beklentilerini etkin bir şekilde yönetmek
PWC tarafından gerçekleştirilen Küresel Tüketici İçgörüleri Nabız Araştırmasına göre, tüketicilerin %70’inden fazlası sürdürülebilir şekilde üretilen ürünler için prim ödemeye istekli olduklarını ifade etmiştir. Bu cesaret verici eğilim, müşterilerin satın alma güçlerini etik değerlerini desteklemek için kullanmalarına olanak sağlarken, şirketlere de bu değerlere uygun ürün veya hizmetler için daha yüksek fiyatlar talep etme fırsatı sunuyor.
2024 için En İyi Dijital Pazarlama Trendleri
Fitzpatrick’e göre, sürdürülebilirlik insanların karar verme süreçlerinde daha önemli hale geliyor. Müşteriler artık bir şirketi desteklemeye karar vermeden önce o şirketin sürdürülebilirlik çabalarını ve stratejilerini soruyor. Çünkü müşteriler artık ürünlerini arzu etseler bile çevreye zarar veren şirketleri desteklemeye istekli değiller.
Profesyonel ipucu: Sürdürülebilirliğini belirlemek ve geliştirilebilecek yönlere odaklanmak için ürün veya hizmetinizin yaşam süresini inceleyin. Nasıl iyileştirebileceğiniz konusunda geri bildirim almak için müşterilerinizle iletişim kurun ve [kurumsal sosyal sorumluluk stratejinizi] yeniden değerlendirin (https://digitalmarketinginstitute.com/blog/corporate-16-brands-doing-corporate-social-responsibility-successfully).
5. Dijital Pazarlama için Kariyer Trendleri
Çok sayıda şirket dijital dönüşüm sürecinden geçiyor ve dijital araçları bünyesine katıyor olsa da, dijital pazarlama alanında yetkin çalışan açığı devam ediyor.
CMO’larla yaptığımız güncel araştırmada, büyüme ve dönüşümü kolaylaştırmak için gerekli yetenekleri bulmakta zorlandıkları ortaya çıktı. Bu durum özellikle müşteri deneyimini geliştirmeye veya görünürlüğü artırmaya öncelik veren sektörler için geçerli.
2024’te dijital pazarlama alanındaki iş piyasası ve kariyer fırsatları için neler bekleyebiliriz?
İş piyasasının işverenlerin lehine olması bekleniyor
Geçtiğimiz yıl, özellikle Meta, Amazon ve Google gibi şirketler tarafından istihdam edilen çok sayıda çalışan için zorlu geçti. TechCrunch tarafından hazırlanan bir rapora göre, teknoloji sektörü 2023 yılında bir önceki yıla kıyasla işten çıkarmalarda %50’lik bir artışa tanık oldu ve bu eğilim Hasbro ve Spotify gibi şirketlerin yakın zamanda Aralık 2023’te önemli işten çıkarmalar duyurmasıyla devam edecek gibi görünüyor.
TalentHub Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Morgan Cummins’e göre, iş piyasası bir önceki yıl olduğu kadar aday odaklı olmayacak. Finans yöneticileri artık bütçelerini daha yakından takip ediyor ve yeni çalışanları işe almak için acele etmiyorlar. Birçok şirket de bu yıl üç çalışanını kaybettiğini ve bu pozisyonları henüz doldurmadığını bildiriyor.
Mevcut durum, şirketler işe alım bütçelerini kısarken birçok vasıflı bireyin iş arıyor olmasıdır. Sonuç olarak, işverenler üstünlüğü elinde tutuyor ve iş arayanların bir mülakat elde etmek için kendilerini diğerlerinden farklılaştırma sorumluluğu var.
Pro ipucu: Ağ kurmaya bakış açınızı değiştirin. Ağınızdaki birinden küçük bir iyilik talep etmeye hazır olun, örneğin, “Kariyerimde bazı zorluklarla karşılaşıyorum ve Pazarlama Direktörü pozisyonundan CMO’ya geçmeyi hedefliyorum. Bunu yaparken edindiğiniz deneyimleri öğrenmekten büyük memnuniyet duyarım.”
Uzmanlaşmanın önemi göz ardı edilemez.
Dijital pazarlama alanında süregelen tartışma, genelci ya da uzman olmak arasındaki seçim etrafında dönüyor. Kariyer gelişimi için hangi yol daha faydalı: geniş bir beceri yelpazesine sahip olmak mı yoksa belirli bir alana odaklanmak mı? Tahminlere göre, 2024 yılında uzmanlaşma tercih edilen yol olabilir.
Cummins’e göre önemli olan, çalışmayı tatmin edici bulduğunuz bir alan bulmaktır. Halihazırda çalışıyor olun ya da olmayın, ilgi alanlarınıza uygun projeleri aktif olarak araştırmalı ya da kendinizi bu konuda sürekli olarak eğitmelisiniz.
Belirli bir alanda uzmanlık geliştirirken, üç temel konuya da odaklanabilirsiniz:
- Pazarlama için dağıtım kanallarını öğrenin: Ürünleri istenen müşteri tabanına ulaştırmak için Amazon gibi kanalların seçimini belirleyen bir plana sahip olmak çok önemlidir. Daha büyük pazarlarda ve bölgelerde deneyim kazanmak da değerli beceriler sağlayabilir.
- Pazarlamanın etkinliğini kavrayın: Dijital pazarlama kesin olarak ölçülebilse de, şu anki odak noktası genel etkinliği ölçmek için tüm kanalları entegre etmektir.
- Güçlü yönlerinizin farkına varın: Güçlü yönlerinizi net bir şekilde anlamanız ve coşkunuzu etkili bir şekilde iletip sergileyebilmeniz önemlidir.
Aşağıda, intihalden kaçınmak için bir metnin nasıl doğru bir şekilde başka kelimelerle ifade edileceğine dair bir kılavuz yer almaktadır. Amaç, metnin genel anlamını veya bağlamını değiştirmeden yeniden yapılandırmaktır. Bunu yaparken markdown biçimlendirmesini korumak önemlidir.
Metin, anlamı değiştirilmeden yapısı değiştirilerek yeniden ifade edilebilir. Markdown biçimlendirmesini korumak önemlidir.
Kendine yatırım yapmak, kişinin zihnini ve ağını genişletme potansiyeline sahiptir, bu da onu daha ilgi çekici bir birey haline getirir ve ek fırsatları kendine çeker. Bu ifade Morgan Cummins tarafından dile getirilmiştir.
İşe alım süreci yapay zeka tarafından sekteye uğratılıyor.
Üretken yapay zeka araçlarının çok sayıda aday tarafından kullanılması, iş başvurularında artışa ve daha rekabetçi bir iş piyasasına yol açtı. Bu durum, 2024’ün bir işveren pazarı olacağı öngörüsüyle birleştiğinde, kişinin istediği işi güvence altına almasını daha zor hale getiriyor.
Dahası, işverenler çok sayıda özgeçmişi incelerken en iyi başvuru sahiplerini belirlemek için yapay zekadan faydalanıyor. Ancak bu yöntem her zaman olumlu sonuçlar vermiyor.
Cummins’e göre, yapay zeka sistemi hala birçok sorun içeriyor ve bazı özgeçmişler görüntü olarak saklanıyor ve bu da reddedilmelerine neden oluyor. Ayrıca, İK ekibi çok sayıda 900 özgeçmişle boğulmuş durumda ve bunları sadece 50’ye indirmeleri gerekiyor.
İşverenler mükemmel adayı bulmak için en etkili yaklaşımı keşfetmeyi amaçladıklarından, işe alım süreci şu anda sürekli bir değişim ve yüksek hız halindedir. Aynı zamanda adaylar da zorlu bir iş piyasasında kendilerini farklılaştırmak ve rakiplerini geride bırakmak için azami çaba sarf ediyor.
Öğrenmeye yatırım yapmak çok önemlidir
Öğrenme arzusuna sahip olmak, işverenlere yalnızca azimli ve hevesli olduğunuzu göstermekle kalmaz, aynı zamanda yeteneklerinizi genişletir ve potansiyel kariyer değişimlerine olanak tanır.
Cummins, mesleki gelişim kursu almak, yaratıcı ilgi alanlarının peşinden gitmek ya da yeni bir dil öğrenmek fark etmeksizin, kendilerini geliştirmeye adamış bireylerle yapılan her görüşmenin olumlu sonuçlar doğurduğu sonucuna varıyor.
Eğitim zahmetli bir iş olmak zorunda değildir. Keyifli olabilir ve çevrimiçi kurslara kaydolmak (https://digitalmarketinginstitute.com/blog/how-to-get-the-most-out-of-online-learning), yakındaki bir üniversitede bir sınıfa katılmak veya bir çıraklık eğitimi almak gibi seçim yapabileceğiniz çok sayıda alternatif vardır. Önemli olan, ihtiyaçlarınıza ve programınıza en uygun formatı seçmektir.
Kişi podcast dinleyerek ya da ilgisini çeken konulardaki blogları okuyarak kendi kendine öğrenmeye başlayabilir. Bu kaynaklar Dijital Pazarlama Enstitüsü’nün blog ve podcast sayfası gibi platformlarda bulunabilir. Teknolojik gelişmelerden haberdar olmak bu alanda çok önemlidir.
Uzman tavsiyesi: Yapay zeka söz konusu olduğunda yalnızca dijital pazarlamacı olarak işlev görmek yerine platformlardan yararlanın. Hantal veya arızalı olsalar bile tüm özelliklerinden yararlanın. Amaç, tartışılabilecek değerli bir deneyim kazanmaktır.
Özet: 2024 için Öngörülen Dijital Pazarlama Trendleri
2024 yılının pazarlamacılar için pek çok heyecan ve zorluk getirmesi bekleniyor. Yapay zekanın kullanılmaya başlanması, tüketici davranışlarında ve satın alma alışkanlıklarında bir değişime neden olmanın yanı sıra işletmelerin ve departmanların operasyonlarını da etkiliyor.
Uzmanlarımızla konuştuktan sonra, pazarlamacıların rollerinde başarılı olabilmeleri için yapay zekayı benimsemeleri gerektiğini fark ettik. Yapay zeka şu anda konumunuzu etkilemiyor olsa bile gelecekte etkileyecektir. Kendinizi teknolojiye alıştırmaya ve çeşitli platformları kullanmaya başlayın, yoksa geride kalma riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
Sizi ilgilendiren trendleri göz önünde bulundurun ve 2024 yılında bunlardan nasıl yararlanabileceğinize odaklanın.
2024’teki dijital pazarlama trendlerini daha iyi anlamak için [muhteşem web seminerimizi] (https://digitalmarketinginstitute.com/resources/webinars/webinar-2024-trends-in-digital-marketing) mutlaka izleyin.
Dijital Pazarlama Alanında Uzmanlar
Bu makale için fikir veren kişiler, dijital pazarlamada geleceğin trendleri konulu webinarımıza [buradan ulaşabilirsiniz] (https://digitalmarketinginstitute.com/resources/webinars/webinar-2024-trends-in-digital-marketing) ve aynı konudaki podcast’imize [buradan ulaşabilirsiniz] (https://digitalmarketinginstitute.com/resources/podcasts/podcast-086-2024-trends-in-digital-marketing-dmi) katılan dijital pazarlama uzmanlarıydı.
- [Ken Fitzpatrick] (https://www.linkedin.com/in/kenfitzpatrickdmi/), Dijital Pazarlama Enstitüsü İcra Kurulu Başkanı
- Alison Battisby, Avocado Social’ın yaratıcısı ve DMI’da Öğretim Görevlisi
- [Cathal Melinn] (https://digitalmarketinginstitute.com/blog/authors/cathal-melinn), e-Ticaret uzmanı ve DMI’da Öğretim Görevlisi
- Brian Corish] (https://digitalmarketinginstitute.com/blog/authors/brian-corish), yapay zeka odaklı bir danışmanlık şirketi olan Elemental Intelligence’ın kurucusu ve aynı zamanda Dijital Pazarlama Enstitüsü’nde Küresel Şampiyon
- Morgan Cummins, TalentHub Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi
- Nikki Lam, Neil Patel Digital’de SEO Kıdemli Direktörü
- Will Francis, DMI’da Öğretim Görevlisi ve DMI Podcast’in sunucusu
Aşağıda, orijinal metnin anlamını ve bağlamını korurken yapısını değiştirerek intihal yapmadan metni başka kelimelerle ifade etmeye yönelik bir kılavuz yer almaktadır. Bunu yaparken markdown biçimlendirmesini korumak önemlidir.
Metin, anlamı değiştirilmeden yapısı değiştirilerek yeniden ifade edilebilir. Herhangi bir intihal örneğini ortadan kaldırırken markdown biçimlendirmesini korumak önemlidir.
2024 yılında dijital pazarlama anlayışınızı geliştirin.
2024 yılında, güncel ve meraklı kalmak önemlidir. DMI’ın akredite ve sektörle ilgili ile mesleğinize hızlı bir başlangıç yapmak veya ilerlemek için uzmanlığınızı ve yeteneklerinizi geliştirin. Bu program dijital pazarlamanın temel ilkelerini, sosyal medya pazarlamasını, arama motoru optimizasyonunu, analitiği, yapay zekayı, tıklama başına ödeme reklamcılığını, e-posta pazarlamasını ve daha fazlasını kapsar.
Başarılı pazarlama, bir ürünü değil, bir hikayeyi satmaktır.
Guy Kawasaki